Energie Behandeling

Tegenwoordig zijn er met infrarood camera’s en apparaten ontdekt dat er in onze menselijke lichaam een energie lichaam bevindt.

Dit lichaam bestaat uit energie aders en energie organen. Bij elke ader waar bloed doorheen stroomt bevindt zich een ader van energie. Deze zorgt ervoor dat het bloed goed circuleert en de bloedcellen hun functie goed uitvoeren.

Deze energie organen en energie aders veroorzaken gemiddeld een halve meter ronde verlichting om onze lichaam heen. Deze ronde verlichting om ons heen word AURA genoemd. Deze energie lichaam kan men behandelen met handoplegging.

Het is erg belangrijk dat de energie lichaam gezond blijft. Elke blokkade in de energie lichaam veroorzaakt een ziekte in onze menselijke lichaam.

Als we terug gaan naar de tijd van onze heilige Profeet (vzmh) ontdekken we dat de Profeet (vzmh) ons geïnformeerd heeft over dit gebeuren. Hij heeft ons namelijk verteld dat: een djin/shaytaan zich kan laten stromen met de stroming van het bloed (inna shaytaan yadjri LIL insaan madjra ddam).

Als we de woorden van Profeet Mohammed (vzmh) goed bestuderen zien we dat HIJ (vzmh) niet zegt dat de shaytaan in het bloed meestroomd. Maar HIJ (vzmh) zegt: shaytaan stroomt mee MET de stroming van het bloed. Ergens IN stromen is anders dan ergens MEE stromen!

De Profeet Mohammed (vzmh) geeft dus duidelijk aan dat er een andere stroming bestaat die het bloed volgt. Dat zijn dus de aders van energie die ontdekt zijn.

De heilige profeet (vzmh) heeft ons ook geïnformeerd over een ronde verlichting om ons heen wat tegenwoordig ontdekt is en Aura word genoemd. Deze Aura is een bescherming voor de mens tegen de kwade energieën van shayaatien /djins.


De heilige Profeet (vzmh) heeft namelijk gezegd:

“ Degene die Koran el-kariem reciteren worden door de engelen gezien net zoals de mensen de volle maan zien in de heldere avond.”  

De profeet (vzmh) heeft duidelijk aangegeven dat de mens als een ronde verlichting wordt gezien net zoals de volle maan in de heldere avond te zien is. Dit komt duidelijk overeen met de Aura die  een ronde verlichting om ons heen vormt.       

Als wij gaan onderzoeken naar wat de Profeet Mohammed (vzmh) ons heeft geleerd om te doen als we ergens last hebben dan komen we uit bij het volgende:

De Heilige Profeet (vzmh) zegt: Leg je hand op hetgeen waar je last van hebt en zeg 3 keer bismillah en 7 keer a3udu billah min sharri ma ajidu wa o7aadir. . 

De Profeet (vzmh) zegt: Als je ergens last van hebt, veeg met je hand erover heen en zeg: Ya Allah verwijder mijn pijn, Ya Allah genees me! U bent de enige Genezer.  

En zo zijn er tientallen ahadith over onze heilige Profeet (vzmh) die aangeven dat hand oplegging een manier is om een klacht/aandoening te genezen.

In de Koran geeft Allah swt ook aan dat Profeet Isa (Jezus) a.s. blinden en de leprozen beter kon maken met de wil van Allah swt.

Allah swt zegt in de Heilige koran over Profeet Isa (Jezus):


Surat Ali- Amraan aya 49:

En ik genees de blinden en de leprozen en ik doe de doden met het verlof van Allah tot leven komen.  

En als we de ahadith onderzoeken ontdekken we dat de Profeet Isa a.s. (Jezus) de blinden en de leprozen met Allah swt zijn wil doormiddel van handoplegging beter maakte.

Het is dus heel duidelijk dat handoplegging afkomstig is van Allah swt via zijn Profeten a.s. Want alles wat de Profeten a.s. bezitten aan kennis komt van Allah swt.

Kortom, Handoplegging is iets wat ons aangeraden is door de heilige Profeet Mohammed (vzmh). Het is volgens de islam niet toegestaan om tijdens handoplegging onbegrijpelijke teksten en tekens te gebruiken die niet afkomstig zijn van de Koran of de Sunnah van de Profeet (vzmh).

Bij de Japanse Energie behandeling horen bepaalde teksten en tekens bij de behandeling. Dat is het verschil tussen Japanse energie behandelingwijze en de behandelingwijze volgens Koran el-kariem en de sunnah van de Profeet (vzmh).

 Moge Allah swt onze harten openen voor de kennis waar de Heilige Profeet (vzmh) mee is gekomen, en dat in onze dagelijkse leven toepassen.